“Ons middel is niet zo ‘social’, maar ons doel wel”

31 oktober 2017

Een steentje bijdragen aan de samenleving is voor bedrijven met de Utrechtse Uitdaging niet alleen leuk, maar ook efficiënt. Vraag en aanbod komen binnen op de site, manager Inge Voorhout (52) koppelt en de Matchgroep voert uit.

Bedrijven die een complete kantoorinboedel ‘over’ hebben, of afgeschreven laptops een nieuw leven gunnen. Stichtingen die behoefte hebben aan extra handjes of kennis. Via de site van de Utrechtse Uitdaging vinden vraag en aanbod elkaar, ontstaan er ‘matches’ en ontmoeten seniormedewerkers en directeuren met een groot network jonge directieleden, zzp’ers en werknemers die hun netwerk ter beschikking stellen om matches uit te voeren in een Matchgroep.

Natuurlijk kunnen mensen die ‘iets’ willen doen voor de maatschappij elkaar ook via de gewone sociale mediakanalen vinden. “Wat dat betreft is ons middel niet zo ‘social’, maar ons doel wel. Wij brengen verbindingen tot stand die anders niet zo snel zouden ontstaan. En onze manier van werken maakt het voor bedrijven minder arbeidsintensief om ergens aan mee te doen. Daarnaast stimuleer ik burgerinitiatieven na te denken over de waarde die zij hebben en op welke manier ze iets terug kunnen doen voor het bedrijf dat hen helpt.”

Lees hier het gehele artikel

Bron: Werkplaats voor de leefomgeving