De Uitdaging als verbinder!

02 december 2016

Doen waar je goed in bent, dat hebben Lokale Uitdagingen gedaan in de Campagne week. Altijd bemiddelen tussen bedrijven en maatschappelijk organisaties, nu is er extra ingezet op vragen van organisaties voor werk! Van snuffelstage tot werkervaringsplek, van verwen dag met coaching tot ondersteuning op de werkplek. 600 deuren open bij bedrijven in heel Nederland voor een mens met ongekend talent.

In de Campagne week was de slogan:

De Uitdaging helpt mensen vooruit! Wie help jij vooruit?

 

Elk jaar pakt De Uitdaging één maatschappelijk probleem aan. Dit jaar hielpen we mensen in een kwetsbare situatie aan een kennismaking of stage in het bedrijfsleven. Een simpele ontmoeting of een korte stage kan voor hen een groot verschil maken. Nog dit jaar willen we 1.000 matches (verbindingen) maken, nu zijn het er al 600 en voor veel Lokale Uitdagingen gaat de Campagne nog een aantal maanden door. . . dus de 1.000 gaan we halen.

Matches tussen bedrijven en mensen die, via een maatschappelijke organisatie, zoeken naar een stage, werkervaringsplek of een simpele ontmoeting.

 

De Uitdaging is een campagnemerk dat verbonden is aan meer dan 50 lokale uitdagingen. Deze stichtingen door heel Nederland hebben allemaal hetzelfde doel; mensen aan elkaar verbinden om de maatschappij vooruit te helpen. Dat doen we door bedrijven en maatschappelijke organisaties bij elkaar te brengen voor de uitwisseling van arbeidskracht, materialen en kennis.

 

Maarten Edixhoven, COO van Aegon, ondersteunt als ambassadeur De Uitdaging. Hij kijkt met tevredenheid terug op de campagne week! en is benieuwd wat het thema voor volgend jaar gaat worden. In de tussentijd kunnen alle lokale Uitdagingen weer die verbindingen maken waar betreffende lokale samenleving behoefte aan heeft.

 

Voor meer info over de campagne week www.deuitdaging.nu